אודות הסדנה

צוות הסדנה במרכז פסג”ה תל-אביב-יפו בוחן את הפדגוגיה במרחב המייקרי ומבנה תוך כדי, מענה לאותן סוגיות.
בסדנה מוצעים מסלולי פיתוח לצוותים המבקשים לשלב פדגוגיה מייקרית בבית ספרם. המהלך מתבסס על הכשרה והתנסות בעקרונות הפדגוגיה המייקרית בשילוב עם לווי בתכנון ופיתוח המרחב הבית ספרי ודרכי ההוראה מותאמים.
במהלך שנת הלימודים תש”פ, בנוסף ללווי בתי הספר, נקיים אחת לחודש מפגש של קהילה מייקרית לומדת ומפתחת ונייצר לנו את מאגר הפעילויות המייקריות ודרכי הערכה מותאמים להן.

עקרונות התנועה המייקרית ביניהן סקרנות, חקר, עבודה עצמאית ושיתופית, למידה תוך כדי עשייה, השתלבו היטב בתפיסות החינוך החדשות והאפשרות להתנסות ולתרגל מיומנויות שידרשו מהלומדים בעתיד היו הזרז לניצנים הראשונים של הקמת מרחבים מייקרים במערכות החינוך.

בתהליך הקמה והפעלת המרחבים המייקרים בבתי הספר נשארו סוגיות רבות ללא מענה מספק, שכן המשמעות של הכנסת מרחב מייקרי לבית ספר היא פדגוגית בעיקרה וממוקדת ביצירת החיבורים הנכונים בין הפדגוגיה לעקרונות המייקריים.
הסוגיות: מה נדרש מבית ספר על מנת להקים מרחב מייקרספייס? כיצד מכשירים את צוותי החינוך? אילו שגרות ארגוניות נדרשות להפעלת מרחב זה? כיצד משתלבת הלמידה המייקרית בתחומי הדעת? האם המייקרינג הוא תחום נפרד? כיצד מפתחים פרויקטים מייקרים? מי עושה זאת? כיצד מעריכים פרויקט מייקרי? כיצד מעריכים את התוצר או את התהליך? מעסיקות את אנשי החינוך בשיח ועדיין, על רובן, אין תשובות מספקות.





תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מודל הלמידה ההתנסותית של קולב (Kolb)

איך אומרים בעברית: 'למידה חוויתית' או 'למידה התנסותית'?

הכנס לפדגוגיה במרחבי מייקרס